Selasa, 02 Maret 2010

Languages


Grammar

In linguistics, grammar is the set of logical and structural rules that govern the composition of sentences, phrases, and words in any given natural language. The term refers also to the study of such rules, and this field includes morphology and syntax, often complemented by phonetics, phonology, semantics, and pragmatics.

Each language has its own distinct grammar. "English grammar" is the set of rules within the English language itself. "An English grammar" is a specific study or analysis of these rules. A reference book describing the grammar of a language is called a "reference grammar" or simply "a grammar". A fully explicit grammar exhaustively describing the grammatical constructions of a language is called a descriptive grammar, as opposed to linguistic prescription, which tries to enforce the governing rules of how a language is to be used.

Grammatical frameworks are approaches to constructing grammars. The standard framework of generative grammar is the transformational grammar model developed in various ways by Noam Chomsky and his associates from the 1950s onwards.


Grammar
Noun
kata benda merupakan salah satu bagian penting dari kalimat. Hubungannya dengan kata kerja adalah untuk membantu dalam pembentukan inti kalimat yang esensi bagi setiap kalimat sempurna. kata benda digunakan untuk penyebutan nama orang, tempat, dan benda-benda disekitar kita.
1. Bentuk kata benda
A. Proper nouns (kata benda nama diri)
Proper nouns adalah kata yang berarti nama orang, negara atau nama apa saja yang penulisannya dimulai dengan huruf kapital. Secara terperinci kata benda ini meliputi:
a). Nama orang (personal names): Mr. Jones, Ann, Micheal, Asulisfi etc.
b). Nama bagian geografis, seperti Negara, kota, sungai, gunung, etc.
c). Nama kewarganegaraan dan agama: an American, Moslem, etc.
d). Nama hari libur/ bersejarah: Easter, Thanksgiving Day, Father Day, Maulid Nabi Day, etc.
e). Nama waktu: Saturday, March, etc.
f). Kata yang digunakan untuk personafikasi: Nature, Liberty, etc.
Adapun kata benda lain diluar kata benda tadi diklasifikasikan sebagai kata benda umum (cammon nouns).
B. Concrete and Abstract Nouns (kata benda kongkrit dan abstark)
Kata benda kongkrit adalah kata yang menyatakan sesuatu (benda) yang dapat dirasakan dan diamati.
Contoh:
Joy, beauty, justice, charity, fear, courage, etc.
Kata benda abstrak dapat dibentuk dari kata kerja (verb) atau kata sifat (adjective) dengan penambahan akhiran seperti, ...ment, ...ion, ...ation, ...cation, ...ition, ...ance, ...ence, ...y, ...t, ...ness, dan ada juga yang berubah formnya seperti; believe-belief, prove-proof, live-life, defend-defense, receive-receipt, descend-descent, advise-advice. Namun demikian kata benda yang berasal dari kata benda ada juga yang tidak berugah, jadi artinya persis seperti kata kerja yang dirubahnya. Adapun kata benda yang dibentuk dari kata sifat dalam perubahannya ada yang beraturan seperti; hot- heat. Dalam pembuatan kata benda ini ada juga yang diambil dari kata benda umum dengan menambahkan akhiran seperti: ...ism, ...hood, dan ship seperti; hero-heroism, brother-brotherhood, friend-friendship ect.

Tidak ada komentar: